03
Styczeń
2021

Jak kiszone warzywa pozytywnie wpływają na organizm?

Być może znamy się na kapuście kiszonej i ogórkach. W rzeczywistości, poza kapustą i ogórkami, prawie każde warzywo może wyrosnąć na kiszonkę (sfermentowaną), chociaż trudniej je znaleźć w sklepach. Biorąc pod uwagę korzyści zdrowotne związane ze spożywaniem kiszonki, warto rozważyć ich samodzielne zrobienie.

Siła pożytecznych bakterii w kiszonkach

Nic dziwnego, że tak wiele osób spożywa kiszone warzywa ze strony bee.pl, głównie ze względu na zawarte w nich drobnoustroje probiotyczne. Wiele pikli posiada unikalny smak, który jest łatwo doceniany przez wielu ludzi. Podczas fermentacji żywności bakterie wchłaniają skrobię z żywności i uwalniają produkty uboczne, tworząc wspaniałe środowisko dla rozwoju zdrowych, przyjaznych jelitom mikroorganizmów. Kiedy jemy te pokarmy, przyjazne jelitom bakterie wdzierają się do żołądka, a następnie do jelit. Tutaj budują swoje gniazda i pomagają utrzymać równowagę w przewodzie pokarmowym. Dobre bakterie konkurują z wieloma innymi niezdrowymi bakteriami o żywność i opcje. Jedzenie kiszonej żywności tworzy dominujące bakterie i dodatkowo poprawia równowagę bakterii w jelitach.

Jak kiszone warzywa poprawiają trawienie?

Jak wspomniano wcześniej, w trakcie fermentacji bakterie wytwarzają enzymy, które rozkładają pewne składniki żywności. W rezultacie kiszone warzywa są trawione szybciej niż surowe produkty żywnościowe, ponieważ enzymy produkowane podczas fermentacji rozkładają już niektóre węglowodany. Kiszone warzywa to praktycznie najlepszy produkt dla naszego przewodu pokarmowego i to z bardzo wielu względów.

Ile kiszonych warzyw można zjadać w ciągu dnia?

Mimo to, warto zacząć włączać kiszonki do wszystkiego, co jemy, ale należy robić to stopniowo. Jeśli od razu zaczniesz jeść 3 porcje sfermentowanych warzyw dziennie, możesz odczuć gaz, a nawet wzdęcia. Zacznij od jednej porcji co 2/3 dni i stopniowo zwiększaj ilość w menu. Możemy jeść takie warzywa, jak:

  • kapusta,
  • ogórki,
  • paprykę,
  • dynię,
  • cebulę,
  • kukurydza,
  • groszek,
  • fasolę,
  • buraki,
  • marchew,
  • seler,
  • rzodkiewkę,
  • kalafior.

Badania pokazują, że nawet jedna porcja dziennie może być korzystna dla naszego zdrowia. Badania pokazują, że różne substancje, które znajdują się w kiszonych warzywach, pochodzące z pikli i sfermentowanych produktów są zazwyczaj obecne w ilościach wystarczających do przeżycia i dotarcia do jelit, co ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie i kondycję oraz ogólny stan zdrowia.