13
Styczeń
2021

Jak kiszone warzywa pozytywnie wpływają na organizm?

Kiszone warzywa (https://www.bee.pl/t/kiszone-warzywa) wzmacniają układ odpornościowy i regulują trawienie. Są one absolutnie bogatym źródłem witamin C, witamin z grupy B, a także naturalnych probiotyków. Kwas mlekowy, który konserwuje warzywa, wzmacnia mikroflorę jelitową poprzez “przeżuwanie” ich. Pozwala to na prawidłowe trawienie pokarmu i wydalanie resztek.

Czym dokładnie jest kiszone warzywa?

Kiszenie to sposób na konserwację warzyw. Zazwyczaj, aby kisić warzywa, umieszcza się je w naczyniu, dodaje się sól i wlewa się na nie wyżej wymienioną wodę. Gdy warzywa znajdą się w temperaturze miejsca, w pojemniku rozpoczyna się proces fermentacji kwasu mlekowego. Bakterie kwasu mlekowego rozkładają wszystkie rodzaje cukrów w warzywach na kwas mlekowy. Lactobacillus zapobiega gniciu warzyw, ale zachowują one swoją elastyczność, kolor i suplementy żywieniowe dłużej, jednocześnie zyskując ich charakterystyczny, kwaskowaty smak.

Jak kiszonki pomagają zachować zdrowie i urodę?

Kiszone warzywa wzmacniają bezpieczeństwo organizmu i zwalczają wolne rodniki. Kiszenie tylko zwiększa ilość witaminy C w warzywach. Z tego powodu spożywanie kiszonki jest doskonałym środkiem wzmacniającym system odpornościowy organizmu. Witamina C jako przeciwutleniacz walczy również z wolnymi rodnikami, które są odpowiedzialne za przyspieszone starzenie się organizmu i rozwój nowotworu. Witamina E znajdująca się w ogórkach jest również antyoksydantem.

Kiszone warzywa zmieniają się w naturalny probiotyk

Kwas mlekowy jest bardzo ważny dla regeneracji po chorobie i utrzymania ogólnej mikroflory jelitowej. Kwas mlekowy jest typowym probiotykiem. Korzystne bakterie obecne w jelitach ułatwiają trawienie żywności i eliminują jej pozostałości. W ten sposób kwas mlekowy wspomaga naturalny proces oczyszczania organizmu i jednocześnie zapobiega zaparciom, a nawet biegunce.

Kiszone warzywa poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci

Kiszone warzywa zawierają witaminy z grupy B (B1, B2, B6 i B12). Witaminy te regulują prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i zapobiegają zaburzeniom świadomości i pamięci, zaburzeniom snu, a także wielu nerwicom. Są one również ważne dla zdrowego wyglądu włosów, skóry i stóp. Jedzenie pikli może pomóc w walce z chorobami skóry, takimi jak trądzik.

Zdrowotne właściwości kiszonych warzyw

Nie tylko pikle są dobre dla zdrowia. Zawierają one szeroką gamę witaminy C i kwasu mlekowego. Kiszone warzywa dodatkowo dostarczają potasu, magnezu i fosforu. Regularne spożywanie soku z ogórków wzmacnia układ odpornościowy organizmu.